پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

نشست «زیارت اثربخش و علوم انسانی» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۱۶۱۵۵
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
نشست «زیارت اثربخش و علوم انسانی» در مشهد برگزار شد
پنجمین برنامه از سلسله نشست‌های هم اندیشی "زیارت اثربخش و علوم انسانی" با عنوان «نقش مدیریت و حکمرانی در تحقق زیارت متعالی » در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوب مهارتی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست هم اندیشی زیارت اثر بخش و علوم انسانی که در دانشگاه فردوسی برگزار شد گفت: حکمرانی در حوزه مدیریت شهری در مشهد به شدت نسبت به قضیه زیارت کوتاهی کرده است. 

این استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ضرورت توجه به مقوله زیارت در انتصابات تصریح کرد: یکی از محورها تغییر نگرش مسئولين و فرایند انتصاب مدیران با توجه به نگاه ویژه به زیارت است. 

جلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: در زیارت باید توجه شود که فقط وجه فردی زیارت را نبینیم و وجه اجتماعی آن هم مد نظر باشد چون این مقوله ای است که هم در فرد تاثیر می‌گذارد هم آثارش را در اجتماع و شهر می‌بینیم.

وی تصریح کرد: در مجموعه های مدیریتی مثل شهرداری مشهد و سایر مجموعه هایی که در حوزه زیارت فعالین می‌کنند،  بیشتر به سمت خدمت محوری پیش رفته‌اند. 

معادن زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد یادآور شد: در این چند سال نتوانسته ایم از جنس تمدن سازی اثری را خلق کنیم که به آموزه های دینی و اسلامی خودمون نزدیک باشد و این جنبه موضوع نیز مهم است.

محمد سهیلی، مشاور عالی شهردار هم در این نشست اظهار کرد: در حوزه گردشگری دو محور داریم، یک محور، زیارت را قرار می‌دهد و از منظر زیارت به سر فصل های مختلف مثل معماری و شهرسازی، مدیریت و... نگاه می‌کند و محور دوم حکمرانی و مسائل آن را محور قرار می‌دهد و از منظر شبکه مسائل نگاه می‌کند که چطور زیارت می‌تواند در این حوزه موثر باشد. 

حسین زمانی، مولف کتاب بازشناسی مفهوم زیارت و مدیر عامل سابق موسسه  کیفیت رضوی نیز با اشاره به نقش زیارت گفت: وزن زیارت از ابعادی که حکمرانان با آن درگیر هستند باید مشخص و بازشناسی شود. 

وی همچنین تاکید کرد: اگر نقش زیارت در تاثیر گذاری پایدار با کمترین هزینه در اعتلا و رشد و توسعه  چندان در کنار هم در نظر بگیریم از منظر هر حکمران و سیستم حکمرانی، عرصه زیارت یک سرمایه بسیار راهبردی است. 

قاسم اسلامی، عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه فردوسی نیز  دراین نشست با تاکید بر لزوم محور قرار گرفتن زیارت در حکمرانی شهرهای مذهبی گفت: اگر زیارت در مباحث کلی محور قرار بگیرد می‌تواند حلال مسائل باشد و در‌کنار آن مدیریت یکپارچه زیارت قرار دارد که می‌تواند یکی از محورهای مهم در حمکرانی شهرهای مذهبی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->